lørdag den 20. juli 2013

Lesbisk sjagong ..

Eller snak fra herreomklædningen?

Min super søde og til tider lidt generte kammerat E, sov ved mig for noget tid siden. Lige inden vi skulle sove, kigger den søde M, ind på mit værelse. Jeg ved ikke hvad der sker, men vi kører hinanden RIGTIG meget op. Der bliver kastet en masse sjofle bemærkninger igennem luften og givet både high five og knuckels. 

Efter lidt tid, går det op for os at E, ikke rigtig deltage i vores lille "fest". Vi snakker lidt om det og pludselig siger E; 
"I har bare en helt special lesbisk sjagong" og følger hurtigt op med "Det der bliver sagt her, er værre end det man hører i herreomklædningen". 

Efter at have grint mig selv til tåre, lå jeg og tænker lidt over det. Har vi en lesbisk sjagong? Er det en anden tone når jeg er sammen med lebberne, end når jeg er sammen med mine hetero venner/veninder?

Det gik først op for mig sidste weekend hvad E helt præcist havde ment, med den "lesbiske sjagong". 

Sidste lørdag blev M og jeg hentet af vores venner og homoparret Maria "fucking" K. og Rikke "nice" L. De mente vi helt bestemt måtte på stranden og spise en is .. Sådan lige inden aftensmaden - klart vi var med på ideen! ;D

Inden vi kom på stranden, var vi lige inde og samle endnu en lebbe op. SB skulle jo ikke snydes for vores helt fantastiske selskab! SB var hundepasser den weekend, så vi måtte lige forbi hundeskoven og luft den store bjørn af en hund hun passede. 
Er I klar over hvor meget opmærksomhed 5 lebber og en stor hund kan tiltrække? 

Efter gåturen stod vi på parkeringspladsen og snakkede inden turen gik mod stranden. Og det var lige dér, det gik op for mig hvad E mente! Som altid, havde vi vores helt særlige måde at snakke på. Vi gør det hver eneste gang vi mødes og helt uden at tænke over det. Der findes virkelig en "lesbisk sjagong"!!!
Jeg har en veninde (J), som lige er kommet ud af et 7 år langt forhold og klar på det vilde singleliv efter "indespærring". Hun bor et stykke nede i landet, så vi ser ikke hinanden så tit desværre! En gang om ugen ca. ringer vi og får lige vendt hele verden.
Vi kan snakke i telefon i flere timer og når jeg fortælle om alle lebberne og vores oplevelser siger hun altid; "jeg vil også ha' nogle homo venner, så jeg ikke er det eneste homo altid". 

Jeg bliver altid så glad når jeg tænker over det bagefter. Jeg bliver glad for at have homoerne i mit liv og for at kunne være en del af den verden! Mange vil måske gå rundt og tro der er meget drama og fis, men det er sgu ikke værre end med mine hetero veninder. Vi er bare lidt mere onde mod hinanden, fordi vi ved hvordan kan såre så det gør mest ondt. 

Og som jeg altid siger: 
Lesbiske kvinder er mod hinanden, som en teenage dreng er mod sin pik .. I starten er det godt, men man skal huske at stoppe inden det begynder at gøre ondt. 

Men vi kan snakke om alt. Om det er åndsvagt som bare fanden, eller om det er noget dybt og seriøst, så bliver det bare gjort på en særlig homo agtig måde. 
Jeg tror det handler om at vi 100% ved hvad hinanden snakker om, og man ikke midt i en samtale lige skal stoppe og se om man har tabt eller måske endda frastødt folk. 

Af en eller anden grund sker der bare noget når "the homos get together".


Ingen kommentarer:

Send en kommentar