fredag den 15. marts 2013

Homo tanker

Om mig selv ..

Har siddet og tænkt lidt over hvad I der læser min blog kunne have lyst til at læse om, og med hjælp fra min kammerat, M og ikke mindst min kone, har jeg besluttet at skrive nogle flere personlige indlæg. 

Så velkommen til .. MIG! :D
Jeg vil fortælle lidt om hvordan det har været/er at være mig og lesbisk!

Egentlig er jeg ret ny i den lesbiske verden, med kun ca. 2 år i den udsprunget verden. Jeg vil dog alligevel skrive om mine tanker. 

Hvad har været svært? 
For mig har det sværeste været at skulle fortælle det til familien. Her bagefter føler jeg mig super dum, for min familie har været enormt støttende og har hjulpet mig hele vejen igennem; også selv om de måske ikke har været helt enige i alle mine valg.
Den eneste ting som jeg egentlig synes stadig er svært er, når min kone og jeg kommer gående hånd og hånd og folk så vender sig om, og ligefrem glor på os, som om vi var fra en anden planet. Det gør ondt ikke at "få lov" til at være et alm. menneske som alle andre.

Hvad har jeg af bekymringer?
Min største bekymring er at få børn, og at min seksualitet skulle komme til at skade dem på nogen måde! Tænker på mobning i skolen og det at skulle have de børn der måske er de eneste med anderledes forældre - med to mødre. Tænker tit på om to mødre er lige så gode som én mor og én far? Har dog læst et par artikler om at børn af homoer klarer sig bedre i skolen, da de hjemmefra har lært en masse om at være anderledes. Men hvad nu hvis lige nøjagtigt vores børn falder udenfor skalaen? Det er nok altid en bekymring der vil sidde i mig. 

Hvad har springet gjort for mig?
Det har gjort, at jeg har fundet min plads i livet, fået taget mig sammen til at flytte hjemmefra, fået hund og at jeg sidder den dag i dag og er gift! Jeg føler mig meget bedre tilpas og måske også bedre forstået efter jeg er sprunget ud. Det er lidt som om jeg har fundet ud af en masse om mig selv. Måske kan det sammenlignes med at finde sin drømme uddannelse.. Man prøver en masse, men intet føles perfekt, før man finder den helt rigtige. Det er lidt sådan jeg føler mit liv har været indtil jeg sprang ud. 

Hvad har været sjovt?
Mmmh.. Det første jeg lige kommer i tanke om var, da Mette og jeg arbejdede det samme sted og sammen med en masse indvandrere! Ingen af dem ville tro på vi var gift, og jeg fik simpelthen at vide at jeg var "for sød" til at være lesbisk!? Hvad det så end måtte betyde? :D 
Faktisk har folk tit svært ved at tro på jeg er lesbisk, men det må være fordi de ikke kender mig.. Jeg er nemlig ret sikker på at både mine veninder og kone kan fortælle nogle historier hvor jeg har været "ret lesbisk".. ;)

Hvis I har lyst til at vide mere eller har nogle spørgsmål, så skriv en kommentar og så besvarer jeg dem i et andet indlæg :D
(Dog holder jeg mit sexliv udenfor)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar