torsdag den 14. marts 2013

Opsang

Og fordomme ...

For noget tiden var min kære kone og jeg oppe i byen og kigge en tur. Vi kommer gående hånd i hånd og pludselig bliver vi stoppet af en ældre herre, og med det samme går det op for mig at det er et af Jehovas vidner, som da lige synes han skal give min kone og jeg et foredrag om hvordan vi står i forhold til Gud. 

Min kone tror (som man altid skal) på det bedste i mennesker og tager derfor imod hans "fine" folder om Gud, og skam, og jeg skal komme efter dig! Uanset hvor meget jeg tramper i jorden og viser med hovedet vi skal gå til Mette bliver hun stående. INDTIL han siger;

"Gud ser ikke jer som gift, men som veninder og der er ikke noget seksuelt mellem jer."

På det her tidspunkt bliver både jeg (som i forvejen er sur) og Mette en smule pissed off. Så Mette giver ham folderen tilbage. Da manden bliver ved rammer det mig så meget at jeg måtte vende mig om, på åben gade, i myldretiden og råbe alt hvad jeg kan;

"hvis vi passer vores hede sex, så kan du jo passende passe din Gud."

Først dér holder manden op med at følge efter os, men så var der til gengæld så en masse andre der gloede på os! ...og det var jo slet ikke pinligt..

Normalt er jeg ikke typen der lader mig gå på af sådan nogle ting, men når folk føler de skal stoppe mig på gaden og lige give mig en opsang, så pisser det mig af!

Faktisk er det ikke første gang vi her i byen oplever at folk, på den ene eller anden måde, lige får smidt en fordom i hovedet på os!
Til valget sidste gang var alle partierne nede i byen og dele alverdens ting og sager ud, og en ældre herre kommer med det største smil hen mod os, men stopper og vender om da han finder ud af at vi er to piger.. For han er nemlig Konservativ..
Se ven nu får du ALDRIG væres stemmer - selvom du ikke havde en chance alligevel. Tak for det .. Idiot!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar