lørdag den 16. marts 2013

Hvordan siger jeg, at jeg er lesbisk


På jobbet ..?

I min jobansøgning står der at jeg er i fast forhold. Det er ikke fordi jeg er flov over at være lesbisk, men simpelthen for ikke at blive valgt fra pga. det.
Når jeg så sidder til en jobsamtale kan jeg vælge om det er noget jeg vil smide på bordet, alt efter hvordan jeg synes stemningen er. 

Til min sidste samtale fortalte jeg intet om mit forhold med Mette, før en af mine kollegaer spurgte om jeg var forlovet, da han så min ring. 

Jeg fortalte om Mette og han lyttede interreseret, og spurgte om nogle forskellige ting. Er par dage efter var det som om alle på jobbet vidste jeg var lebbe og det var egentlig fint. 

En uge senere, står jeg og snakker med en anden kollega og han spørger ind til Mette, og det at være lesbisk. Pludselig spørger han om jeg altid har været lesbisk. Jeg svarer hurtigt ja (for at slippe for den lange historie), og han følger op med "er det så noget du har fået fra din far eller mor?" og her kigger vi på hinanden og flækker så begge ned. Det går op for ham at han har følt sig så godt tilpas i samtalen, at han helt glemte hvad det egentlig handlede om. Det var den bedste følelse at kunne være så normal med en kollega og uden at blive dømt. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar