onsdag den 20. marts 2013

Hvad er jeg ?

Homo, lebbe eller lesbisk?

I længere tid har jeg gået og tænkt på hvad jeg kalder mig selv. Jeg er kommet frem til at jeg er lidt af det hele! 
I mit univers er der en forskellig betydning bag hvert af ordene. 

Homo: er for mig fx når man virkelig skejer ud og lader hele verden vide hvem man er. Gustav fra tv3's "for lækker til love" er i min verden virkelig homo!

Lebbe: har jeg det til tider svært med. Det er enten en negativ betydning for mig, eller også  er det bare en kortere udgave af lesbisk. Det svinger lidt hvordan jeg har det. 

Lesbisk: kan jeg godt synes lyder så formelt og meget snobbet. Lidt som om man skal være noget særligt. Men det er jo det man siger, så jeg bruger det også en hel del selv.

Det er mig ligemeget hvad andre kalder mig. Jeg er jo bare mig. Om folk så synes jeg er homo, lebbe eller lesbisk, så rører det mig ikke. Det er kun når jeg selv skal sige det jeg synes det begynder at blive svært.

Da jeg lige var sprunget ud havde jeg svært ved at sige "jeg er homo/lebbe/lesbisk", fordi jeg var bange for at folk forbandt mig med alle fordommene bag ordene. Derfor fortæller jeg heller aldrig at jeg er lesbisk, som det første når jeg møder nye mennesker. Jeg holder det altid tilbage til jeg synes de har fået et indblik i hvem jeg er som person, og ikke bare er en af "de der lebber". Men egentlig gemmer jeg jo i virkeligheden det bedste til sidst ;D


Ingen kommentarer:

Send en kommentar