mandag den 2. september 2013

De bedste håndværkere er lebiske

All you need is .. Gayness?

Siden homohytten blev vores har vi haft travlt med en masse håndværksmæssige opgaver, og vores håndværkersnilde er blevet testet til det yderste i forbindelse med indretningen. Jeg har fundet ud af at det nemmeste bare er at ringe til far ;)

Men sidste mandag, da vi sad om spisebordet (som jeg selv har samlet) ringede Marias telefon. Det var hendes søster (Malle) som på bedste håndværker måde var igang med at samle Marias nye seng. Midt i samtalen blev der sagt en sætning som jeg har hørt en del gang på det sidste ..
"Har alle lebber ikke sådan en?". 

Den her gang var der snak om en stjerneskruetrækker. Vi kigger lidt på hinanden og smiler så. Vi sidder hver især og tænker på at vi har en liggende et sted og ud af munden på SM flyver det "min ligger i mit køkkenvindue". 

Det lykkes ikke Malle at samle sengen og vi andre (Maria, M, SM og jeg) håndværker dygtige lebber må ud og se på sagen. Mens vi står det hen over sengen og smider om os med ord som spånplader, krydskærv, og MDF plader, går der et lille lys op for mig. 

Ingen af mine hetero veninder har nogensinde været så selvstændige som mine homo veninder er. (Ja det var en generalisering)
- Er det fordi vi ikke har muligheden for at ens fyr lige smækker den kommode sammen?
-Eller vil vi bare selv gerne vise at vi ikke behøver den der fyr? 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar