tirsdag den 22. oktober 2013

Kødmarked

Og lesbisk middag ..

Da jeg befandt mig i København, blev jeg selvfølgelig nød til at se der sted alle lebber snakker om.. Nemlig VELA! Og det var lidt af en oplevelse. Det er ikke helt det samme som at gå i byen i nordjylland..

Når man ser Vela udefra, ligner det ikke et typisk værtshus. Det eneste der indikere det, en smule, er de store farverige vinduer med den asiatisk inspireret stil. Man kommer ind af noget der ligner fru Jensens hoveddør, og træder ind i en lille forgang hvor man hurtigt mærker en særlig stemning. Videre ind bliver man mødt af et aflangt lokale. Rummet bliver så fint delt med lange og tunge jernkæder der hænger som fluenet. Tapetet på væggene kører videre i den asiatiske stil. De grønne, rødelige og guldfarvet elementer i rummet giver et helt særligt udtryk. Men får på en måde et varmt og kærligt kram. Rummet favner alles forskelligeheder, men skaber også en ramme om et fællesskab. 

Når man har kæmpet sig igennem det tæt pakket lokale med sultne lesbiske, der spiser én med øjene, rammer man baren. Her stod der en yderst yndig dame på alder med min mor. Hun smilede sødt og jeg synes hun nikkede anerkendende til mig. Måske det var meget tydeligt jeg ikke lige var vant til at komme der? Jeg fik en mojito i hånden og blev placeret i en lille mahogni sofa. 

Fra min plads i den lille 2 personers mahognifarvet sofa, kunne jeg sidde og observerer. Her sad jeg så og opslugte stemningen, og så lebber i alle aldre slå sig løse og flirte røven ud af bukserne på hinanden og sig selv. Se hvordan ALLE drejede hovedet når døren gik op, for at se om der var nyt "kød på marked". Da jeg selv kom ind, fik jeg også en modtagelse jeg ikke lige havde regnet med, men en sød pige var hurtig til at lægge armen om mig og på den måde markere sig overfor de andre sultne damer i lokalet. Jeg ser på ingen måder mig selv som et catch, og derfor blev jeg nok også overrasket over den velkomst jeg fik. Ikke at det var ubehageligt. Nej bare noget helt anderledes end det jeg er vant til. 

Mit besøg på Vela varede kun en lille times tid, men jeg er bestemt ikke skæmt væk og kunne helt sikkert godt finde på at sætte mine ben der igen.

Jeg har aldrig troet det skulle ske, men jeg vil anbefale alle lebber der ikke har været forbi Vela, at gøre det. Jeg havde hjemmefra en forudindtaget mening om hvordan det var og hvordan mennesker ville være. Den mening har helt sikkert ændret sig og jeg kan kun fortælle positive ting. Dog vil jeg også sige at jeg ikke kan se mig selv blive fast inventar derinde, men det skyldes nok at jeg elsker at gå i byen og blend in.. Jeg elsker jo at være i byen med mine hetero veninder og blive lagt an på af en møg stiv fyr og kunne afvise ham med sætningen "Jeg er lesbisk" og se ham blive overrasket. Men nu er Vela besøgt og det kan dermed krydses af listen :D 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar