torsdag den 3. oktober 2013

Tydelige tegn

 Ved første øjekast ..

Det er ikke til at se det, hvis man ikke lige ved det. Der er nogle ting som er typisk lesbiske og der er IKKE at man er lavet af beton, har kort hår, bukser helt oppe i numsen, spiller håndbold, er mandefjenske og mener alle mænd kun tænker på at knalde os. 

Nej jeg har spurgt mine lebbe veninder over sms, hvad de mener er typisk lesbisk og allerede her 10 min. efter sidder jeg og griner højlydt på arbejdet! Mange af de ting de har skrevet er SÅ rigtige og jeg kan virkelig se mig selv eller mine veninder i det. 

Ud af mine 15 veninder har 12 skrevet 
spors bh'en. Den bliver til hverdag i homohytten kaldet en lebbe bh'en, som jeg også tidligere har skrevet om her. Det er åbenbart det mest tydelige tegn på man er homo! 

Men mine lesbiske veninder mener, at man kan være ret sikker på en kvinde er homo, hvis hun udover en sports bh er iført: All stars converse, cap, baggy bukser, hættetrøje eller habit, har korte negle, har en tatovering (måske enddag en pride-tatovering), har en tunge piercing (eller har haft, eller i det mindste tænkte på at få en), hun står i omklædningsrummet efter fodbold/håndbold og kigger på de andre kvinder, mens hun prøver at omvende en heteroseksuel pige med eller uden succes. 

Det bliver ikke mindre lesbisk hvis hun har; The L Word eller "Imagien you and me" på dvd stående på hylden, lidt elektronisk snilde i ærmet, et kældedyr på gulvet, en skruetrækker i værktøjskassen og en dildo i natskuffen, en ipod med "i kissed a girl" af Katy Perry og en masse lady gaga sange liggende på skrivebordet på sin Mac, ID voks stående på badeværelset, og hun er lidt maskulin og dufter af 1 million. 

Mine lebbe veninder mener også at man som RIGTIG lesbisk har:
Mindst én lesbisk veninde, og mindst én af de 390 "venner" på facebook er en lebbe fra BF/GF man ikke kender rigtigt. På et eller andet tidspunkt i sit liv har eller har haft en BF/GF profil. Man har også overvejet at gå i militæret for at være lidt sej (om man vil indrømme det eller ej). Man har som lesbisk også været sammen med en af sine veninders veninde (drama!!). Som lesbisk skal man også ha' sagt "hvad sagde jeg" da Linda P sprang ud! Det er et must at vide hvem "Tegan and Sara" og "God-Des and She" er. Hvis ikke man har ville score Shane eller Carmen fra The L Word, så er man ikke lebbe. 

Det sjove med os lebber er at vi siger vi ikke har behov for at gøre opmærksom på vores seksualitet, men det er en løgn! Vi får alle gjort opmærksom på det på en eller anden måde. Og bagefter står vi og brokker også til veninderne over at skulle forklare sine forældre at man altså BARE er veninder..



Ingen kommentarer:

Send en kommentar